Tuesday, July 2, 2013

Sedihnya hati seorang ibu, siapa yang tahu

Sedihnya saya bila baca luahan hati Aunty Hani. 

Terus hilang mood saya untuk update pasal cerita sendiri. 
Mungkin nnt. 
Kita sama-sama doakan yang terbaik buat Pja. Semoga Allah permudahkan segala yg telah ditetapkanNYA.




Sakit kat mana ni sayang?

Ja dah di tolak ke bilik Endoskopi untuk PEG.
Kesian Ja, sakit lagi dia hari ni.
Papa iring Ja sebagaimana Papa iring ja dulu sewaktu Ja bergelar pengantin baru yg akan melangkah ke rumah mertua.
Kalau dulu Wan nampak segak gagah bagai Hang Tuah, hari ni Wan melangkah longlai di belakang.
Saya di sini, tunggu di Wad saja sebab saya rasa tak daya sgt untuk tengok perarakan sengsara itu.
kalau ada pilihan lain, saya tidak lagi mau menyakitkan Ja yg dah banyak sakit.
Rasanya nak cucuk jarum kecil di badan dia pun saya tak izin,
tapi apa daya saya...
mampu tengok dan berharap Ja tak rasa sakit.
Sudah sudah lah....
Sudah sudah lah...
Ja, cuba beritau mummy di mana sakit nya?
Masa ja kecik2 dulu kalau terhantuk, mummy tiup2 dan gosok hingga Ja berhenti menangis.
Bila jari Ja luka, mummy sembuhkan dgn menampal plaster dan aiskrim ubat nya.
Kalau demam Mummy lap kepala Ja dengan tuala basah dan sehingga pagi Ja lena di ribaan mummy.
Dulu mummy pandai ubatkan Ja tapi sekarang tidak lagi.
Mummy hanya mampu menangis dan menangis, berdoa dan berdoa, berharap dan berharap.
Tapi Ja tetap sakit jugak.
Buntu mummy ni Ja.
Tak reti dah mummy ni.
ja, tell me what to do? 



Copyright of Aunty Hani. Pja's mummy. 
Source: http://debumelukut.blogspot.com


3 comments:

  1. Semoga pija kmbali pulih..inshaAllah...amin

    ReplyDelete
  2. Dah bc blog auntie hani tapi tak tahu lagi cerita sebenar. huuu. salam kenal u. mak arissa nih dr grup gojez.. hehe. br smpt nak BW. :D

    ReplyDelete

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...