Monday, September 9, 2013

Better weeks , Insha Allah

Assalamualaikum semua, 

Alhamdulillah. Hari ni rasa lebih produktif dan bermakna. 
Syukur sgt over the weekend I can overcome all the stresses and tensions I had . Bagi yg sempat baca entry saya petang Jumaat lepas mungkin tahu la kot I was in in sort of down mood with my research and life, at the same time. biasa la kan, ada masa turun naik. itu baru nama kehidupan. 

tapi, saya bersyukur sebab I'm surrounded by positive people. my husband, my kids, my parents and parents in law. thanks so much for both mums, sebab dgn dorang sy dpt luahkan perasaan. I'm glad I still have both parents, my own parents and parents in law. Untung nya belajar di dalam negara, we have all the supports we need. 

So, for today, I manage to resume my research as normal. back on track. Insha Allah. 

Last Friday, I came home to something overwhelming. 

I found this in my post box. 
My second cheque from Nuffnang. Tq Mr Nuff. *Smile*


Spending quality times with family is the best therapy. a part from shopping and spa session (which i promise myself not to get involve for the time being, :P)

My Ilyaas, is already 30 months old. Dah pandai makan sendiri (of course with his own comot-ness as after effect). Ilyaas dah tunjuk tanda-tanda nak potty training. Dah pandai bagitau nak cing cing. nak yak yak. 
tapi bila bukak pampers dan ke tandas untuk cing cing or yak yak, tak dapat hasil. maybe dia tak biasa lagi. 

slowly la prektis. umi ayah tak paksa pun. 

makin hari makin banyak vocabs dia. dah pandai buat full sentence yang difahami. 

rajin jugak. rajin kemas. nampak sponge bob pegang penyapu di tv, 
dia pon sibuk cari penyapu nak sapu rumah. 


On the other hand, my princess, Imani dah 7 bulan lebih.
Dah ada 2 batang gigi di bawah. suka gigit lepas puas minum susu. sakit sgt. 
cheeky girl of mine ni dah mula angkat punggung untuk merangkak. 


Imani suka nangis. nampak umi pegi dapur, dia nangis. umi masuk bilik pon nangis. 
kalau boleh nak dukung 24 jam. 
but she's an easy baby. senang nak jaga. tak menyusahkan langsung. 



Daddy's girl=)




been surrounded by these great people makes me feel so blessed and fresh.

looking into their eyes, give extra courage. 

I'm praying and hoping for a better weeks ahead, Insha Allah.

No comments:

Post a Comment

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...