Thursday, October 3, 2013

Saya dah besar

Assalamualaikum semua, 

arini Imani nak type utk umi. umi malas nak update blog. 
walhal banyak cerita saya umi tak record kat sini. 
sian saya kan..sobs sobs.. 

sekarang saya dah umur 8 bulan 2 minggu. 
dah besar dah..
bubur lembik dah tak berapa gemar. suka yg keras2. 
ye la gigi sya tajam tau. 
saya suka gigit umi. sebab umi banyak lemak. 
saya aim pas ni nak gigit abam Ilyaas pulak sebab abam Ilyaas suka pijak tangan saya. 

skrg sy dah terrer panjat sana sini. 
paling suka panjat badan umi dgn ayah sebelum tidur. 
kalau dorang duduk, saya nak berdiri. 
ada sekali tu, minggu lepas kot, saya nmpak laptop ayah, saya panjat nak duduk atas laptop ayah. 
sekali saya hilang imbangan, saya jatuh. 
kepala saya kena almari. 
sakit sgt. saya nangis kuat2. 
umi lari keluar dari toilet terkejut dgr sy nangis. 
mak tok ingt sy tgh ber-drama (ye la saya mmg suka nangis).. 
tp sy mmg sakit sbb jatuh tu. 

Aritu saya nak merangkak. tp mcm slow nye ... 
tak bergerak2 pon. 
sakit pinggang saya dlm posisi merangkak tu.. 
saya gerak satu dua langkah , 
saya jatuh...geram tau.. 
last-last sy decide saya nak berdiri dan memanjat terus la. 
kira sy nak skip merangkak. 
tak pela, tak pro sgt merangkak. 
saya nak cuba berdiri dan memanjat terus. 
nnt boleh jalan laju2. 
boleh kejar abam Ilyaas. 
Boleh naik basikal dgn abam jugak. eeeeeiii, tak sabarnya nak main mcm budak besar. 

eh saya dah besar la...
tak caye eh aunty2? 

tgk ni...ni tadi pagi tau...saya nak follow ayah keluar rumah..




saya cuba pegang, dan stabilkan diri nak berdiri kat grill rumah


pastu sy tgk ayah kat luar buat dek je kat saya...

saya gigit la besi grill ni. 
rasa mcm chicken grill ..hehehe

eh masa ni sy poo-poo ni. 

umi la lambat basuh poo-poo saya. sibuk sgt nak amik gamabr sy dah besar ni. 

umi eksaited la tu...


nnt saya tolong umi type lagi k, bye2 aunties semua...

2 comments:

  1. sekejap je dah besarkan anak2 kita..suka sangt tgok..tp sedih sbb kenapa derang besar cepat sangat..suka bau baby la..heehhe

    ReplyDelete

Drop you thoughtful cherry here. Thank You =)
Sila datang lagi...